Kryteria rekrutacji w Zespole Szkół Rolniczych w Międzyświeciu
na rok szkolny 2012/2013
1. Kandydaci do klas pierwszych mogą składać dokumenty do następujących szkół :
4-letniego Technikum w zawodach:
3-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej w zawodach:
2. O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów za egzamin gimnazjalny/max 100 pkt/ i za oceny na świadectwie końcowym /max 76 pkt/. Punktacji podlegają również dodatkowe osiągnięcia zgodnie z tabelą punktacji.
3. W żadnym typie szkoły nie wprowadza się limitu punktów w celu przyjęcia kandydata. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału danej szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów. Rekrutacja prowadzona
jest do wyczerpania limitu miejsc.
4. Ustala się następujące zasady punktowania:
Przedmiot 1 |
Punktacja szczegółowa |
Punktacja maksymalna |
Język polski wszystkie szkoły technikum i zsz
|
dopuszczający – 0 punkty |
19 punktów |
dostateczny – 9 punktów |
||
dobry – 13 punktów |
||
bardzo dobry – 16 punktów |
||
celujący – 19 punktów |
||
Przedmiot 2 |
Jak wyżej |
19 punktów |
Język obcy wszystkie szkoły technikum i zsz |
||
Przedmiot 3 |
Jak wyżej |
19 punktów |
Biologia - technikum rolnicze - technikum żywienia i usług gastronomicznych - technikum architektury krajobrazu Geografia - technikum inżynierii środowiska i melioracji WOS - kucharz - mechanik-operator maszyn i pojazdów rolniczych
|
||
Przedmiot 4 |
Jak wyżej |
19 punktów |
Informatyka - technikum rolnicze - technikum żywienia i usług gastronomicznych - technikum inżynierii środowiska i melioracji - kucharz - mechanik- operator pojazdów i maszyn rolniczych Plastyka - technikum architektury krajobrazu
|
||
Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem |
5 punktów |
|
Udział w finale wojewódzkim konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratorów Oświaty (dotyczy następujących konkursów przedmiotowych organizowanych przez KO- j. polski, j.angielski, j.niemiecki, j.francuski, j. rosyjski, historia, matematyka, fizyka, biologia, chemia, geografia, wos) |
12 punktów (10 punktów za jeden tytuł dodatkowo 2 punkty za dwa i więcej tytułów) |
|
Szczególne osiągnięcia sportowe, artystyczne (indywidualne lub zespołowe) lub konkursy inne, co najmniej na szczeblu powiatowym wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum. Kandydat może uzyskać maksymalnie 5 punktów. Uwaga: W przyznawaniu punktów za szczególne osiągnięcia ucznia- sportowe, artystyczne (indywidualne lub zespołowe) lub konkursy inne, co najmniej na szczeblu powiatowym wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyjmuje się zasadę przyznawania punktów za jedno najwyżej punktowane osiągnięcie. |
5 punktów I miejsce lub tytuł laureata – 5 pkt II miejsce lub tytuł finalisty– 4 pkt III miejsce lub wyróżnienie – 3 pkt
|
|
Stałe zaangażowanie w pracę społeczną w charakterze wolontariusza |
2 punkty |
|
Absolwenci zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej |
Kandydat uzyskuje dodatkowo liczbę punktów za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych otrzymanych na świadectwie ukończenia gimnazjum wskazanych przez szkołę przy naborze do wybranego oddziału |
|
Egzamin gimnazjalny |
100 punktów |
|
Przeliczanie na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego:
|
maksymalnie 20 punktów maksymalnie 20 punktów maksymalnie 20 punktów maksymalnie 20 punktów
maksymalnie 20 punktów |
|
Maksymalna liczba punktów uzyskanych w wyniku rekrutacji |
200 punktów |
5. Laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Śląskiego Kuratora Oświaty wymienionych w tabeli, laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratorów oświaty w innych województwach, wymienianych w zasadach rekrutacji poszczególnych kuratoriów oświaty, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych ogłaszanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów podanych w poprzednich punktach.
6. Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:
1) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,
3) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej
poradni specjalistycznej.
7. Kandydaci do szkoły ponadgimnazjalnej, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną polskiemu publicznemu gimnazjum, przyjmowani są do szkoły ponadgimnazjalnej na podstawie świadectwa (zaświadczenia) uzyskanego za granicą
i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia. Wymienieni kandydaci nie biorą udziału w scentralizowanej rekrutacji elektronicznej.
7a. Kandydaci, którzy ukończyli gimnazjum w latach wcześniejszych i podlegają obowiązkowi nauki zgodnie z art. 16 ust. 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.) mogą uczestniczyć
w rekrutacji na warunkach określonych w niniejszej decyzji.
8. Informacje o szkołach ponadgimnazjalnych i dostępnych formach kształcenia pozaszkolnego, umożliwiających realizację obowiązku nauki, opublikowane są na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach: www.kuratorium.katowice.pl
Informacja dotycząca rekrutacji elektronicznej w ZSR
1. Kandydat do młodzieżowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do nie więcej niż trzech szkół.
2. Kandydat wprowadza podanie przez internet oraz składa dokumenty jedynie w szkole pierwszego wyboru.
3. Kandydat do każdego typu szkoły w ZSR w Miedzyświeciu do dokumentów powinien również dołączyć zaświadczenie lekarskie lub oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie w określonym zawodzie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U z 2010 r. Nr 155, poz. 1045).. Niedostarczenie ww. zaświadczenia wraz z oryginałem świadectwa skutkować będzie skreśleniem kandydata z listy przyjętych kandydatów.
4. Zainteresowani kandydaci dołączają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych.
5. Kandydat dostarcza do szkoły pierwszego wyboru potwierdzoną przez dyrektora gimnazjum, które ukończył, kopię świadectwa ukończenia gimnazjum opatrzoną numerem „1” oraz potwierdzoną przez dyrektora gimnazjum, które ukończył, kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzoną numerem „1”, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe również dokumenty, o których mowa w pkt 3 i 4.
6. W systemie rekrutacji elektronicznej kandydat posługuje się kopią świadectwa ukończenia gimnazjum i kopią zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzonymi numerem "1". Na życzenie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor gimnazjum zobowiązany jest wydać pozostałe kopie obu ww. dokumentów opatrzone odpowiednio numerami "2" i "3", które mogą być wykorzystane jedynie w rekrutacji poza systemem elektronicznym.
7. Po ogłoszeniu list kandydatów uczeń potwierdza wolę uczęszczania do wybranej szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wyników egzaminu gimnazjalnego.
8. Nieprzekazanie oryginałów ww. dokumentów, o których mowa w pkt 7. Informacji jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w danej szkole i skreśleniem go z listy uczniów.
9.W oddziałach klas pierwszych, powinno być 30 uczniów. Każdorazowo w sprawach zmniejszenia lub zwiększenia liczby uczniów decydować będzie Zarząd Powiatu.
ZASADY I TERMINY W REKRUTACJI ELEKTRONICZNEJ
Termin |
Działanie |
Od 14 maja |
Wprowadzanie podań przez Internet oraz składanie dokumentów do wybranych szkół. |
Od 29 czerwca do (do godz. 1500) |
Dostarczanie do szkoły pierwszego wyboru potwierdzonej kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i potwierdzonej kopii zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (kopie oznaczone nr 1) |
05 lipca 2012 r. |
Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy kandydatów zakwalifikowanych do szkoły. |
Do 09 lipca 2012 r. |
Potwierdzanie przez kandydatów woli uczęszczania do wybranej szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wyników egzaminu gimnazjalnego. |
10 lipca 2012 r. |
Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy przyjętych do szkoły. |
Od 10 lipca
|
Składanie - przez kandydatów nieprzyjętych do wybranych szkół – oryginałów dokumentów do szkół, które dysponują wolnymi miejscami. |
UWAGA: Kandydaci nie wprowadzeni do systemu elektronicznego w swoich gimnazjach powinny zgłosić się do naszej szkoły w celu wpisania do systemu.
Terminy rekrutacji na semestr pierwszy szkół policealnych i szkół dla dorosłych:
23 sierpnia 2012 r. - ogłoszenie listy przyjętych do szkół policealnych na podstawie złożonych oryginałów świadectw ukończenia szkoły średniej
Informacje dodatkowe:
1. Wszystkie egzaminy zawodowe odbywają się w szkole.
2. Zapewniamy miejsca praktyki dla wszystkich uczniów.
3. Szkoła nasza ma uprawnienia egzaminacyjne we wszystkich nauczanych zawodach.
4. Wszystkie zajęcia praktyczne odbywają się w szkole we własnych warsztatach szkolnych i pracowniach
5. Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły, codziennie od godziny 800 do 1500 lub pobrać ze strony internetowej www.miedzyswiec.xon.pl
6. e-mail: szkolarol@poczta.onet.pl
7. Telefony kontaktowe do szkoły- 33/ 853- 37-66, kom.785916030
Dyrektor Zespołu Szkół Rolniczych w Międzyświeciu
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Przyrodniczo - Technicznych w Międzyświeciu