Komunikaty

Kryteria rekrutacji w ZSR w Międzyświeciu na rok szkolny 2012/2013


Kryteria rekrutacji w Zespole Szkół Rolniczych w Międzyświeciu


 na rok szkolny 2012/2013


1.   Kandydaci do klas pierwszych mogą składać dokumenty do następujących szkół :

 

4-letniego Technikum w zawodach:      

  •  Technik żywienia i usług gastronomicznych                                         - 15 miejsc          
  •  Technik rolnik                                                                                          - 15 miejsc
  •  Technik architektury krajobrazu                                                             - 15 miejsc
  •  Technik inżynierii środowiska i melioracji                                             - 15 miejsc


3-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej w zawodach:

  •  Kucharz                                                                                                  - 15 miejsc
  •  Mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych                            - 15 miejsc

           

 

2.   O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów za egzamin gimnazjalny/max 100 pkt/ i za oceny na świadectwie końcowym /max 76 pkt/. Punktacji podlegają również dodatkowe osiągnięcia zgodnie z tabelą punktacji.

3.   W żadnym typie szkoły nie wprowadza się limitu punktów w celu przyjęcia kandydata. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału danej szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów. Rekrutacja prowadzona
       jest do wyczerpania limitu miejsc.

4.   Ustala się następujące zasady punktowania:

 

Przedmiot 1

Punktacja szczegółowa

Punktacja maksymalna

 

Język polski

wszystkie szkoły technikum i zsz

 

dopuszczający – 0 punkty

19 punktów

dostateczny – 9 punktów

dobry – 13 punktów

bardzo dobry – 16 punktów

celujący – 19 punktów

Przedmiot 2

Jak wyżej

19 punktów

Język obcy

wszystkie szkoły technikum i zsz

Przedmiot 3

Jak wyżej

19 punktów

Biologia

- technikum rolnicze

- technikum żywienia i usług gastronomicznych

- technikum architektury krajobrazu

Geografia

- technikum inżynierii środowiska i melioracji

WOS

- kucharz

- mechanik-operator maszyn i pojazdów rolniczych

 

Przedmiot 4

Jak wyżej

19 punktów

Informatyka

- technikum rolnicze

- technikum żywienia i usług gastronomicznych

- technikum inżynierii środowiska i melioracji

- kucharz

- mechanik- operator pojazdów i maszyn rolniczych

Plastyka

- technikum architektury krajobrazu

 

Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem

5 punktów

Udział w finale wojewódzkim konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratorów Oświaty (dotyczy następujących konkursów przedmiotowych organizowanych przez KO- j. polski, j.angielski, j.niemiecki, j.francuski, j. rosyjski, historia, matematyka, fizyka, biologia, chemia, geografia, wos)


12 punktów

(10 punktów za jeden tytuł

dodatkowo 2 punkty

za dwa i więcej tytułów)


Szczególne osiągnięcia sportowe, artystyczne (indywidualne lub zespołowe) lub konkursy inne, co najmniej na szczeblu powiatowym wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum. Kandydat może uzyskać maksymalnie 5 punktów.

Uwaga: W przyznawaniu punktów za szczególne osiągnięcia ucznia- sportowe, artystyczne (indywidualne lub zespołowe) lub konkursy inne, co najmniej na szczeblu powiatowym wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyjmuje się zasadę przyznawania punktów za jedno najwyżej punktowane osiągnięcie.


5 punktów

I miejsce lub tytuł laureata – 5 pkt

II miejsce lub tytuł finalisty– 4 pkt

III miejsce lub wyróżnienie – 3 pkt

 

Stałe zaangażowanie w pracę społeczną w charakterze wolontariusza

2 punkty

Absolwenci zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej

Kandydat uzyskuje dodatkowo liczbę punktów za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych otrzymanych na świadectwie ukończenia gimnazjum wskazanych przez szkołę przy naborze do wybranego oddziału

Egzamin gimnazjalny

100 punktów

Przeliczanie na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego:

  • język polski – 0,2 punktu za każdy uzyskany %,
  • historia i WOS – 0,2 punktu za każdy uzyskany %,
  • matematyka – 0,2 punktu za każdy uzyskany %,
  • przedmioty przyrodnicze – 0,2 punktu za każdy uzyskany %,
  • język obcy nowożytny na poziomie podstawowym– 0,2 punktu za każdy uzyskany %.

maksymalnie 20 punktów

maksymalnie 20 punktów

maksymalnie 20 punktów

maksymalnie 20 punktów

 

maksymalnie 20 punktów

Maksymalna liczba punktów uzyskanych w wyniku rekrutacji

200 punktów

 

5. Laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Śląskiego Kuratora Oświaty wymienionych w  tabeli, laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratorów oświaty w innych województwach, wymienianych w zasadach rekrutacji poszczególnych kuratoriów oświaty, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych  ogłaszanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów podanych w poprzednich punktach.

6. Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

1)       sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,

2)       kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,

3)       kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej
          poradni specjalistycznej.

7. Kandydaci do szkoły ponadgimnazjalnej, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną polskiemu publicznemu gimnazjum, przyjmowani są do szkoły ponadgimnazjalnej na podstawie świadectwa (zaświadczenia) uzyskanego za granicą
i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia. Wymienieni kandydaci nie biorą udziału w scentralizowanej rekrutacji elektronicznej.

7a. Kandydaci, którzy ukończyli gimnazjum w latach wcześniejszych i podlegają obowiązkowi nauki zgodnie z art. 16 ust. 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.) mogą uczestniczyć
w  rekrutacji na warunkach określonych w niniejszej decyzji.

8. Informacje o szkołach ponadgimnazjalnych i dostępnych formach kształcenia pozaszkolnego, umożliwiających realizację obowiązku nauki, opublikowane są na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach: www.kuratorium.katowice.pl 

 

 

Informacja dotycząca rekrutacji elektronicznej w ZSR


1. Kandydat do młodzieżowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do nie więcej niż trzech szkół.

2. Kandydat wprowadza podanie przez internet oraz składa dokumenty jedynie w szkole pierwszego wyboru. 

3. Kandydat do każdego typu szkoły w ZSR w Miedzyświeciu do dokumentów powinien również dołączyć zaświadczenie lekarskie lub oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie w określonym zawodzie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U z 2010 r. Nr 155, poz. 1045).. Niedostarczenie ww. zaświadczenia wraz z oryginałem świadectwa skutkować będzie skreśleniem kandydata z listy przyjętych kandydatów.

4. Zainteresowani kandydaci dołączają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych.

5. Kandydat dostarcza do szkoły pierwszego wyboru potwierdzoną przez dyrektora gimnazjum, które ukończył, kopię świadectwa ukończenia gimnazjum opatrzoną numerem „1” oraz potwierdzoną przez dyrektora gimnazjum, które ukończył, kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzoną numerem „1”, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe również dokumenty, o których mowa w pkt 3 i 4.

6. W systemie rekrutacji elektronicznej kandydat posługuje się kopią świadectwa ukończenia gimnazjum i kopią zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzonymi numerem "1". Na życzenie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor gimnazjum zobowiązany jest wydać pozostałe kopie obu ww. dokumentów opatrzone odpowiednio numerami "2" i "3", które mogą być wykorzystane jedynie w  rekrutacji poza systemem elektronicznym.

7. Po ogłoszeniu list kandydatów uczeń potwierdza wolę uczęszczania do wybranej szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wyników egzaminu gimnazjalnego.

8. Nieprzekazanie oryginałów ww. dokumentów, o których mowa w pkt 7. Informacji  jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w danej szkole i skreśleniem go z listy uczniów.

9.W oddziałach klas pierwszych, powinno być 30 uczniów. Każdorazowo w sprawach zmniejszenia lub zwiększenia liczby uczniów decydować będzie Zarząd Powiatu.

 

 

ZASADY I TERMINY W REKRUTACJI ELEKTRONICZNEJ


 

Termin

Działanie

Od 14 maja
do 25 czerwca 2012 r. do godz.12.00

Wprowadzanie podań przez Internet oraz składanie dokumentów do wybranych szkół.
Składanie przez kandydatów podań jedynie w szkole pierwszego wyboru.  

Od 29 czerwca do
2 lipca 2012 r.

(do godz. 1500)

Dostarczanie do szkoły pierwszego wyboru potwierdzonej kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i potwierdzonej kopii zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (kopie oznaczone nr 1) 

05 lipca 2012 r.
(do godz. 1000)

Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy kandydatów zakwalifikowanych do szkoły.

Do 09  lipca 2012 r.
(do godz. 1200)

Potwierdzanie przez kandydatów woli uczęszczania do wybranej szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wyników egzaminu gimnazjalnego.
W przypadku szkół prowadzących kształcenie zawodowe dołączanie przez kandydatów dokumentów  określonych odpowiednio w pkt 3 i 4  Informacji dotyczącej rekrutacji.

10 lipca 2012 r.
(do godz. 1000)

Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy przyjętych do szkoły.

Od 10 lipca
do 31 sierpnia 2012 r.

 

Składanie - przez  kandydatów  nieprzyjętych do wybranych szkół – oryginałów dokumentów do szkół, które dysponują wolnymi miejscami.
Pozyskiwanie informacji o wolnych miejscach w informatorach internetowych elektronicznych systemów rekrutacyjnych.

 

 

UWAGA: Kandydaci nie wprowadzeni do systemu elektronicznego w swoich gimnazjach powinny zgłosić  się do naszej szkoły w celu wpisania do systemu.

 

Terminy rekrutacji na semestr pierwszy szkół policealnych i szkół dla dorosłych:

 

23 sierpnia 2012 r. - ogłoszenie listy przyjętych do szkół policealnych na podstawie złożonych oryginałów świadectw ukończenia  szkoły średniej


Informacje dodatkowe:

1.      Wszystkie egzaminy zawodowe odbywają się w szkole.

2.      Zapewniamy miejsca praktyki dla wszystkich uczniów.

3.      Szkoła nasza ma uprawnienia egzaminacyjne we wszystkich nauczanych zawodach.

4.      Wszystkie zajęcia praktyczne odbywają się w szkole we własnych warsztatach szkolnych i pracowniach

5.      Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły, codziennie od godziny 800 do 1500 lub pobrać ze strony internetowej www.miedzyswiec.xon.pl

6.      e-mail: szkolarol@poczta.onet.pl

7.      Telefony kontaktowe do szkoły- 33/ 853- 37-66, kom.785916030

 

 

        

  Dyrektor Zespołu Szkół Rolniczych w Międzyświeciu

                                    mgr inż. Jan Delong

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 lutego 2012 17:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Delong
Ilość wyświetleń: 2579
29 lutego 2012 21:20 (Jan Delong) - Zmiana danych dokumentu.
29 lutego 2012 21:19 (Jan Delong) - Zmiana danych dokumentu.
29 lutego 2012 17:22 (Jan Delong) - Zmiana danych dokumentu.